Brak informacji o poprzedniej stronie.
Pracownia magisterska
Sylabus zajęć
Okres
Semestr -1
|
Forma zajęć / liczba godzin / forma zaliczenia
|
Liczba punktów ECTS
|
Symbol EU dla zajęć/przedmiotu | Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU student/ka: | Symbole EK dla kierunku studiów |
Efekt_01 | zna i rozumie regulamin pracowni czy laboratorium oraz zasady pracy w terenie w przypadku, gdy praca ma charakter - odpowiednio - empiryczny lub terenowy | |
Efekt_02 | zna i rozumie problemy badawcze w zakresie wiedzy dotyczącej przygotowywanej pracy | |
Efekt_03 | potrafi, w oparciu o dostępne źródła, określić stan wiedzy dotyczący tematyki pracy magisterskiej oraz wskazać najważniejsze osiągnięcia i potencjalne drogi rozwoju studiowanej dziedziny | |
Efekt_04 | w przypadku pracy badawczej, potrafi - pod kierunkiem opiekuna naukowego - identyfikować problemy badawcze, stawiać pytania i hipotezy badawcze oraz dobierać metodykę stosowną do celów pracy i charakteru problemu badawczego; w przypadku pracy koncepcyjnej, potrafi identyfikować potrzeby i tworzyć wizje opracowania koncepcji dydaktycznych oraz dobierać metodykę stosowną do przyjętego celu | |
Efekt_05 | w przypadku pracy badawczej, potrafi wykonywać zadania badawcze w laboratorium i w terenie (w przypadku pracy z zakresu dydaktyki biologii - także w kontakcie z uczniami i nauczycielem) oraz bezpiecznie i odpowiedzialnie posługiwać się powierzonym sprzętem i materiałem biologicznym | |
Efekt_06 | w przypadku pracy badawczej, potrafi analizować, interpretować i dyskutować wyniki oraz weryfikować hipotezy badawcze pod kierunkiem opiekuna naukowego; w przypadku pracy koncepcyjnej, potrafi w sposób twórczy opracować koncepcje nowych rozwiązań dydaktycznych | |
Efekt_07 | potrafi poprawnie pod względem merytorycznym oraz formalnym i edytorskim napisać pracę magisterską pod kierunkiem opiekuna naukowego, wykorzystując adekwatne narzędzia (edytor tekstu, bazy danych, pakiety statystyczne itp.) i respektując prawa autorskie | |
Efekt_08 | jest gotów do konsultacji z opiekunem naukowym oraz do odpowiedzialnej i rzetelnej realizacji kolejnych etapów pracy magisterskiej |
Lp. | Treści programowe dla zajęć/przedmiotu | Symbol EU dla zajęć/przedmiotu |
1. |
Bezpieczeństwo i higiena pracy w laboratorium i w terenie. |
Efekt_01, Efekt_05, Efekt_08 |
2. |
Analiza literatury fachowej w celu diagnozy stanu wiedzy, osiągnięć i możliwości rozwoju w zakresie problematyki pracy magisterskiej, połączona z poszerzeniem wiedzy na temat podstawowych problemów i metod badawczych. |
Efekt_02, Efekt_03, Efekt_04 |
3. |
Źródła danych, metody wyszukiwania literatury i materiałów źródłowych, krytyczna analiza i interpretacja tekstów naukowych. |
Efekt_03, Efekt_06, Efekt_07 |
4. |
Identyfikacja problemów badawczych, stawianie pytań i hipotez badawczych oraz sposoby rozwiązywania określonych w pracy magisterskiej problemów badawczych, w tym dobór metodyki stosownej do celów pracy i charakteru problemu. W pracach koncepcyjnych, zasady i metody opracowywania nowych koncepcji/rozwiązań dydaktycznych. |
Efekt_02, Efekt_04, Efekt_06, Efekt_08 |
5. |
Zasady posługiwania się sprzętem do badań w laboratorium i w terenie oraz praktyczna metodyka pracy w zależności od tematyki i obszaru badań naukowych, których dotyczy praca magisterska. |
Efekt_01, Efekt_04, Efekt_05, Efekt_08 |
6. |
Analiza i interpretacja materiałów i wyników, w tym danych statystycznych. Weryfikacja hipotez badawczych, umiejętność formułowania odpowiedzi na pytania badawcze i wnioskowania. Sztuka dyskusji uzyskanych wyników w świetle dotychczasowego stanu wiedzy w danej dziedzinie. |
Efekt_03, Efekt_06, Efekt_07, Efekt_08 |
7. |
Konspekt pracy oraz poszczególne etapy jej przygotowania. Zasady formalnego ujęcia treści merytorycznych, poprawnego przygotowania i edycji tekstu naukowego, wykonywania i zamieszczania rysunków i tabel, odwoływania się do literatury fachowej z poszanowaniem praw autorskich. Systematyczne przedstawianie i konsultowanie kolejnych etapów pisania pracy. |
Efekt_07, Efekt_08 |
Metody i formy prowadzenia zajęć | |
---|---|
Dyskusja | |
Praca z tekstem | |
Metoda analizy przypadków | |
Uczenie problemowe (Problem-based learning) | |
Rozwiązywanie zadań (np.: obliczeniowych, artystycznych, praktycznych) | |
Metoda badawcza (dociekania naukowego) | |
Metody aktywizujące (np.: „burza mózgów”, technika analizy SWOT, technika drzewka decyzyjnego, metoda „kuli śniegowej”, konstruowanie „map myśli”) |
Sposoby oceniania | Symbole EK dla modułu zajęć/przedmiotu | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
EK_1 | EK_2 | EK_3 | EK_4 | EK_5 | EK_6 | EK_7 | EK_8 | ||
Raport | x | x | x | x | x | x | x |
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM | |
---|---|
bardzo dobry (bdb; 5,0): | znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne (91–100%) |
dobry plus (+db; 4,5): | bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne (81–90%) |
dobry (db; 4,0): | dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne (71–80%) |
dostateczny plus (+dst; 3,5): | zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne (61–70%) |
dostateczny (dst; 3,0): | dostateczna wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne (51–60%) |
niedostateczny (ndst; 2,0): | niedostateczna wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne (0–50%) |
Wydawnictwa książkowe
Forma aktywności | Średnia liczba godzin* na zrealizowanie aktywności | |
---|---|---|
Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem | 160 | |
Praca własna studenta: | ||
Przygotowanie do zajęć | 190 | |
Czytanie wskazanej literatury | 150 | |
Przygotowanie pracy pisemnej, raportu, prezentacji, demonstracji, itp. | 300 | |
Przygotowanie projektu | ||
Przygotowanie pracy semestralnej | 200 | |
Przygotowanie do egzaminu / zaliczenia | ||
SUMA GODZIN | 1000 | |
LICZBA PUNKTÓW ECTS DLA MODUŁU ZAJĘĆ/PRZEDMIOTU | 33,5 |
* godzina (lekcyjna) oznacza 45 minut